slide show

Utrustning



Jag använder mig av en Nikon D3000 och trifs jättebra! Även om det inte är en topp kamera så räcker det helt klart för mig. Jag köpte kameran i maj 2010 och lär mig fort. Tycker verkligen det är jättekul! Jag använder mig av 18-55 mm objektiv.

Posetivt: den är en jättebra nybörjar kamera som jag tycker alla borde ha. Den går upp till förväntningarna och den är lätthanterad.
Negativt: det som är lite mindre bra med kameran är att det inte finns så många knappar på den så man måste gå in på massa instälningar m.m om man vill hitta dit man vill.


Jag har ett 35mm objektiv som jag haft sen agusti 2010. Jag köpte den för jag ville ha ett objektiv som jag kan ta bilder med när det är mörkt utan att det blir suddigt! Den har en bländare på 1.8 vilket jag tycker är super.

Posetivt: Den har af i objektivet vilket inga andra fasta nikonobjektiv har och det var mest därför jag valde denna, annars hade det nog blivit en 50mm.
Negativt: Det är ju alltid ett plus om man kan zoma med objektiven? jag tycker det är lite synd att det inte går med detta!



Dessa close up filterna beställde jag billigt på tradera för 170:- skickat från shanghai i Kina, var inte riktigt säker på att jag skulle få dom, man vet ju altrig men jag ble jättegläd när dom kom! Dom kom i juni 2010 och jag kan inte säga annat än att jag använt dom flitigt! Stor skyllnad gör dom och nu använder jag dom alltid när jag fotar närbilder.

Posetivt: Jag tycker det är superbra att det finns olika plus att välja på, om man vill vara superdupernära kan man ju sätta ihop alla men om man inte vill ha så mycket kan man bara ta en och det tycker jag är ett stort plus!
Negativt: Det är svårt att att låta kameran fokusera för den hittar inte fokusen så jag fokuserar alltid själv. Det tycker jag är lite synd, men det går med lite övning!


mammas supergammla blixt som hon har haft till sin gammla canon, konstigt nog funkerade den till min nikon utan några problem. Mamma visade mig den i juli 2010 och sen dess har jag använt den lite imellanåt. Men jag tycker endå det är bra att ha!

Posetivt:
Super när man ska ha blixt på långt avstånd! Även om jag itne använder den mycket allt är det alltid bra att ha!
Negativt: Den är svår att använda, svårt att ställa in rätt m.m. Men antar att man lär sig ;)

Liten bild men skit i de ;)
När kan köpte min kamera och mitt 18-55mm objektivet så köpte jag ett packet, och fick en kameraväska och två minneskort med 2 GB minne till och det är jag glad över. I början känndes väskan ganska tom men nu börjar den fyllas på och det gillar vi (y) Jag fick detta samtidigt som jag köpte kameran alltså i maj 2010.

Posetivt: det är
jäättebra att ha två minneskort, om den ena blir full. vet jag att jag har ett extra i väskan. Väskan har supersmidiga småfack lite här och där som jag använder att tex lägga minneskort och objektivlock i. superbra!
Negativt: Visst är väskan bra men den är rätt stor och klumpig i vissa lägen, så skulle man önskat att man hade en lite mindre väska.


Jag har två stativ med. Stenåldergammla! Morfars gammla det ena. Det höra är typ tre ben man fäller ut men fungar toppen! Det andra typ är precis vid marken (som det lilla på bilden) men ända någon cm upp ;p fast båda domma sakerna är mammas men jag frågar inte varje gpng jag använder dom för hon använder dom aldrig endå.

Tänker inte sätta något posetivt eller negativt på detta för tror det kan bli lite svårt, men dom fungerar toppen iaf ;d Men kanske inte direkt som någon splittans nytt men men skit samma ;)

Linnea

DU SKRIVER PÅ NORSKA SYRRAN! Det heter trivs och inte trifs :p

Datum: 2010-06-27 | Tid: 10:54:21 |
Hemsida: http://linneabjarang.blogspot.com












Trackback
Kajsa Bjäräng är mitt namn, jag är född -96 och är 16 vintrar gammal. Det här är min blogg där jag lägger upp bilder och delar med mig av mitt liv. Jag är en glad och sprallig tjej som lever i en stad som heter Falkenberg, jag går mitt första år på Estet Musik och älskar det. Låter lite som vilken blogg som hellst va? Men det är det inte, för den här bloggen är superdupermegaascool! Bli cool som mig? Klicka här!

KAJSABJARANG.BLOGG.SE
Du har nu hittat hit till min blogg som jag startade våren 2010. Sedan dess har det varit en fotoblogg, men fotointresset är inte längre lika stort och därför är detta nu bara en vanlig liten blogg. You only live once så bara läs lixom! xdd :PpppPPp


Vill du kontakta mig? Klicka här!


         

    2010
   Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December

2011
Januari Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December

2012
Januari Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December

2013
Januari Februari






alla bilder ifrån tumblr.com